Varsågod Tuss!

Jaha,då är det bara att börja skriva. Tuss har tjatat på mig att jag ska skaffa mig en blogg,så hon kan hålla koll på mig!:) Så nu är jag också en bloggmami. Vart ska man börja!? Malin Larsson är jag,22 år,tillsammans med Robert sen 6 år tillbaka,sambos och lyckliga föräldrar till våran 3 månaders bebis. Det ska jag ta och berätta lite om,var inte den roligaste helgen:) lördag den 3e januari började jag att ha riktigt jobbiga värkar,kände att det var nånting på gång.Men jag stog ut och gick och la mig men det blev ingen sömn. Kring 6 på morronen så gick den här såkallade mysiga "slemproppen",paniken började komma lite smått:) Ringde då till Sunderbyn och bad om att få komma dit på en koll,det fick jag,men skickades hem lika snabbt med TVÅ PANODIL! hade jag väl ändå kunnat vara utan för dom hjälpte ingenting. Jag försökte med allting för att smärtan skulle avta lite,men den gjorde inte det,så kl 1 på natten for vi upp till Sunderbyn igen,barnmorskan som tog emot oss måste ha vart väldigt less för hon var inte trevlig och talade aldrig om vad hon gjorde med mig. Jag var inne på andra dygnet av min sömnlöshet,och hon skickade hem oss kvart i 3 på natten. Återigen med TVÅ PANODIL!Tack tack!
Jag la mig i baksätet i bilen,trött,less,och bara jätteless:) Roberts mamma skjutsade oss och var tvungen att stanna på Statoil i Luleå för att tanka,det var alltså 15 minuter efter att vi lämnat Sunderbyn,vad hände då?!Vattnet gick:)så det var bara att vända om och fara tillbaka.Äntligen skulle jag få stanna där:) Vi upptäckte att vattnet var färgat så kl 9 på morronen så fick jag dropp så jag skulle få lite hjälp på traven. Jag hade bara öppnats 2 cm på 6 timmar. Kl 11 ville jag ha ryggmärgs bedövning,men det fick jag inte för då var jag helt plötsligt fullt öppen,så då var det dags! Kl 12.32 kom våran underbara son Liam Gillis, 3430 g 50 cm,det var den underbaraste dagen i vårat liv! Så kan det gå,otroligt vad mycket man orkar fasst man inte tror det. Det var en jobbig väg dit,men när det väl var dags så gick det jättebra. Tack till min underbara pojkvän Robert för att han är den mest otroliga och underbara som finns!Älskar dig! Så,nu var det sagt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Äntligen kan jag hålla koll på dig ;) haha. Nä, skämt å sido. Riktigt roligt att du äntligen har internet & en blogg. Men som sagt, be Robert göra nån snygg design så hjälper jag dig med resten. Hörs på söndag :) Kram

2009-04-03 @ 21:46:09
URL: http://tohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0